Senior Scouts

leeftijd 13-15 jaar
programmatijd Zaterdag 18:00 - 20:30 uur

Over ons

Ben jij tussen de 13 en 15 jaar? Lijkt het je leuk om iedere week met andere scouts de wereld om je heen te ontdekken? Kom dan bij de Senior Scouts (Ambiorix)!

Bij de Ambiorix beleef je elke zaterdagavond uitdagende programma’s, waarbij je opgedane kennis van scoutingtechnieken goed van pas komt. Denk bijvoorbeeld aan koken op eigen vuur, het pionieren van van eigen voorzieningen, kaartlezen of kompasschieten! Bij de Ambiorix staat zelfstandigheid centraal, ter voorbereiding op de oudere speltakken.

Uniform

Het uniform bestaat uit een speltakblouse of -shirt, een das en een blauwe (spijker)broek. Denk eraan dat de kleding vies kan worden. Een speltakshirt is te bestellen via de vereniging met ingang van het nieuwe kalenderjaar, daar zul je tegen die tijd meer informatie over ontvangen. De blouse en das kun je kopen bij de scoutshop.

Op onderstaande afbeelding ziet u waar de insignes geplaats moeten worden:

1 – Speltakteken
2 – Installatieteken Scouting Nederland (paarse lelie)
3 – Naambandje ‘Scouting Verkenners Kluis Geleen’
4 – Naambandje ‘Ambiorix’
5 – Regiobadge Westelijke Mijnstreek (blauw)
6 – Vaardigheidsinsignes en herinneringsbadges

Het VKG-teken, de gouden hamertjes op zwart vilt, wordt gedragen onder aan de punt van de bordeauxrode das. Let hierbij goed op de juiste oriëntatie (hamerkoppen naar boven).

Wat je zelf dient te kopen
Het speltak- en installatieteken en de regiobadge Westelijke Mijnstreek (nummer 1, 2 en 5) dien je zelf aan te schaffen bij de Scoutshop.

Wat je van ons krijgt
De naambandjes (nummer 3 en 4) zul je van ons krijgen tijdens de installatie, net als de hamertjes voor op de das. Eventuele vaardigheidsinsignes en herinneringsbadges krijg je van ons na een bijzondere activiteit, zoals zomerkamp.