Plusscouts

leeftijd >21 jaar
programmatijd Onregelmatig

Over ons

Binnen VKG geldt op dit moment de afspraak dat alleen oud-kaderleden die tenminste 3 jaar leiding gedraaid hebben zich vooralsnog aan kunnen sluiten bij deze speltak.

Kun je door werkzaamheden, tijdgebrek, privéomstandigheden of wat dan ook niet meer wekelijks aanwezig zijn of je inzetten voor VKG, maar je wil toch betrokken blijven bij je favoriete vereniging in Geleen, dan vormen de Plusscouts wellicht dé oplossing voor je!

Plusscouts zijn buitengewone leden, die geen functie binnen Scouting hebben maar wel lid willen blijven van Scouting, of dit weer willen worden.

Uniform

Het uniform bestaat uit een speltakblouse of -shirt, een das en een blauwe (spijker)broek. Denk eraan dat de kleding vies kan worden. Een speltakshirt is te bestellen via de vereniging met ingang van het nieuwe kalenderjaar, daar zul je tegen die tijd meer informatie over ontvangen. De blouse en das kun je kopen bij de scoutshop.

Op onderstaande afbeelding ziet u waar de insignes geplaats moeten worden:

1 – Speltakteken
2 – Installatieteken Scouting Nederland (paarse lelie)
3 – Naambandje ‘Scouting Verkenners Kluis Geleen’
4 – Naambandje ‘Plusscouts’
5 – Regiobadge Westelijke Mijnstreek (blauw)
6 – Vaardigheidsinsignes en herinneringsbadges

Het VKG-teken, de gouden hamertjes op zwart vilt, wordt gedragen onder aan de punt van de das. Let hierbij goed op de juiste oriëntatie (hamerkoppen naar boven).

Wat je zelf dient te kopen
Het speltak- en installatieteken en de regiobadge Westelijke Mijnstreek (nummer 1, 2 en 5) dien je zelf aan te schaffen bij de Scoutshop.

Wat je van ons krijgt
De naambandjes (nummer 3 en 4) zul je van ons krijgen tijdens de installatie, net als de hamertjes voor op de das. Eventuele vaardigheidsinsignes en herinneringsbadges krijg je van ons na een bijzondere activiteit, zoals zomerkamp.

Meer informatie over Scouting VKG

Stel ons een vraag via het contactformulier.