Explorers

leeftijd 15-18 jaar
programmatijd Vrijdag 20:00 - 22:30 uur

Over ons

Explorers zijn jongeren van 15 tot en met 18 jaar. Als explorer organiseer je alles zelf! Wij bedenken onze eigen programma’s en gaan op zomerkamp naar het buitenland. Samen met de andere explorers van de groep besluiten we welke activiteiten we doen en hoe we de afdeling besturen. Explorers kanoën op de wildste rivieren en dalen af van de hoogste torens. Ook het jaarlijkse buitenlandse zomerkamp organiseren we natuurlijk zelf.

Samen met leeftijdgenoten halen we geld op om ons zomerkamp te financieren. We doen allerlei soorten klussen tegen een bijdrage voor de groep. Van het bemannen van de garderobe tot het bezorgen van krantjes, van verkeersleiding bij de Kennedymars tot bier tappen op feestjes. Hoe meer we klussen en hoe meer we ophalen, hoe vetter het zomerkamp natuurlijk wordt. Mocht je een klus voor ons hebben, klik dan hier!

Helaas is het bij de Explorers niet meer mogelijk van buitenaf in te stromen.

Uniform

Het uniform bestaat uit een speltakblouse of -shirt, een das en een blauwe (spijker)broek. Denk eraan dat de kleding vies kan worden. Een speltakshirt is te bestellen via de vereniging met ingang van het nieuwe kalenderjaar, daar zul je tegen die tijd meer informatie over ontvangen. De blouse en das kun je kopen bij de scoutshop.

Op onderstaande afbeelding ziet u waar de insignes geplaats moeten worden:

1 – Speltakteken
2 – Installatieteken Scouting Nederland (paarse lelie)
3 – Naambandje ‘Scouting Verkenners Kluis Geleen’
4 – Naambandje ‘Explorers’
5 – Regiobadge Westelijke Mijnstreek (blauw)
6 – Vaardigheidsinsignes en herinneringsbadges

Het VKG-teken, de gouden hamertjes op zwart vilt, wordt gedragen onder aan de punt van de donkergroene das. Let hierbij goed op de juiste oriëntatie (hamerkoppen naar boven).

Wat je zelf dient te kopen
Het speltak- en installatieteken en de regiobadge Westelijke Mijnstreek (nummer 1, 2 en 5) dien je zelf aan te schaffen bij de Scoutshop.

Wat je van ons krijgt
De naambandjes (nummer 3 en 4) zul je van ons krijgen tijdens de installatie, net als de hamertjes voor op de das. Eventuele vaardigheidsinsignes en herinneringsbadges krijg je van ons na een bijzondere activiteit, zoals zomerkamp.

Wij klussen voor u!

Om ons zomerkamp te financieren voeren we het hele jaar door verschillende klussen uit. Heb je een klus voor ons, laat het ons weten!